• فروری
1990
ثنااللہ مدنی
نام ونسب:

امام ابن جریرؒ کا مکمل نام ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید ابن کثیر غالب طبری ہے۔

جائے پیدائش:
  • جون
1999
ثنااللہ مدنی
٭ زندگی میں صرف بعض اولاد کو ہبہ کرنا؟
٭ مسلم قبرستان کو منہدم کر کے وہاں کھیتی باڑی کرنا؟
٭ طلاقِ رجعی کی صورت میں علیحدگی کے بعد دوبارہ نکاح کا حکم؟
٭وسیلہ کے مسائل ٭مسئلہ وراثت اور اس کا حل
٭ اگر میاں بیوی زندہ اور صاحبِ حیثیت (صاحبِ نصاب) ہیں۔ اُن کی اولاد میں 3 بیٹے اور ایک بیٹی ہیں (وہ بھی سبھی شادی شدہ اور صاحبِ نصاب ہیں)۔ میاں بیوی اپنی جائیداد اور دیگر مالی اثاثہ جات میں بیٹی کے حصہ کا تعین کس طرح کریں۔ مزید یہ کہ میاں نے اپنی بیوی کے نام پر کافی جائیداد اور زرعی زمین خرید رکھی ہے۔ اس جائیداد میں میاں اور بیوی اپنی بیٹی کو اس کا حصہ کس طریقہ سے دیں؟
جواب: واضح رہنا چاہئے کہ جائیداد کی بطورِ وراثت تقسیم، انسان کی وفات کے بعد ہوتی ہے زندگی میں نہیں۔ ہاں البتہ آدمی زندگی میں بطورِ ہبہ اپنی اولاد کو جو چاہے دے سکتا ہے، لیکن اس صورت میں راجح مسلک کے مطابق، لڑکے اور لڑکی میں برابری ضروری ہے۔
  • اگست
1999
ثنااللہ مدنی
٭ذِکر و اَذکار میں گنتی متعین کر لینے اور تسبیح پھیرنے کا حکم؟
٭ مُحدث میں شائع شدہ دو جوابوں پر اعتراضات کا جائزہ
٭ کاروبار میں شراکت، مالِ وراثت کی تقسیم ۔۔
٭ مسند احمد کی ایک روایت پر سوالات کے جوابات
٭ سوال: ذکر میں اپنی طرف سے گنتی متعین کرنے نیز تسبیح پھیرنے کا کیا حکم ہے؟
جواب: ذکر و اَذکار اور وِرد و وَظائف کے سلسلہ میں اصل یہ ہے کہ کتاب و سنت کی نصوص میں جہاں کہیں تعداد اور وقت کا تعین ہے، وہاں اُن کا اہتمام ہونا چاہئے اور جس جگہ ان کو مطلق چھوڑا گیا ہے وہاں اپنی طرف سے متعین کرنا بدعت کے زمرہ میں شامل ہے۔ صحیح حدیث میں ہے " من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد " یعنی "جو دین میں اضافہ کرے وہ اضافہ ناقابل قبول ہے"
مسنون وِرد وظائف میں گنتی سو سے زیادہ منقول نہیں ہے۔ علامہ البانی نے سلسلة الاحاديث الضعيفة میں اس امر کی تصریح کی ہے۔
  • جون
1989
ثنااللہ مدنی
تورات،زبور،انجیل،قرآن مجید

لفظ تورات پر بحث:

تورات عبرانی زبان کا لفظ ہے۔اس کا اصل معنی شریعت یا ناموکس یعنی "سرى شئ" ہے۔یہود کی اصطلاح میں یہ پانچ چھوٹی چھوٹی کتابوں سے عبارت ہے۔
  • جولائی
1989
ثنااللہ مدنی
تورات ،زبور ،انجیل،اور قرآن مجید

لفظ قرآن مصدر ہے جس کا معنی ہے "پڑھنا " یہ اللہ عز وجل کی کتاب کا خاص نام ہے جو محمد صلی اللہ علیہ وسلم پر نازل کی گئی جبکہ کسی دوسری آسما نی کتاب کا بطورمعروف نام قرآن نہیں ہے نیز اس کا اطلاق قرآن کریم کے جزو کل سب پر یکساں طور پر ہوتا ہے۔
  • دسمبر
1985
ثنااللہ مدنی
1۔چند متفرق سوالوں کے جوابات
2۔قربانی کے بعض مسائل 
1۔بغیر وضوء  قرآن پاک اور درود شریف پڑھ سکتے  ہیں یا نہیں ۔
بلا وضوء  قرآن  مجید کی تلاوت جا ئز ہے صحیح بخاری جلد اول صفحہ30پر ہے :
کہ"رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم  نیند سے جا گے تو اُ ٹھ کر بیٹھ گئے ۔اس حالت میں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم  اپنے چہرہ مبارک کو ہا تھوں سے ملتے ہو ئے اس  سے نیند  کے اثرات کو مٹا تے تھے ۔پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم  نے سورۃ آل عمران کی آخری دس آیات تلاوت فر ما ئیں۔"
  • مئی
1985
ثنااللہ مدنی
1۔شرعاً بچے کی کفالت کا حقدار کون ہے؟
2۔نماز میں امام کا قرآن کریم سے دیکھ کر قراءت کرنا؟
مولانا محمد زکریاصاحب دارالحدیث چنیانوالی لاہور سے لکھتے ہیں:
"کیا فرماتے ہیں علمائے دین ومفتیان شرع متین اس مسئلہ میں کہ ایک شخص عابد کی شادی پروین اخترسے ہوئی،پروین اختر سے عابد کی ایک لڑکی پیدا ہوئی۔بعد میں عابد  فوت ہوگیا۔پروین اختر کے والدین کچھ عرصہ بعد اپنی بچی پروین اختر کو مع بچی کے لےجاتے ہیں۔کچھ عرصہ والدین ،پروین اختر کو گھر بٹھائے رکھتے ہیں،بعد میں اس کی شادی کسی دوسری جگہ کردیتے ہیں۔اب بچی کے دادا(عابد کے والد) نے اپنی پوتی کو اس کے ننھیال سے لینے کامطالبہ کیا ہے تاکہ ا س کی کفالت کریں ۔کیا وہ اس کے حقدار ہیں؟
  • ستمبر
1985
ثنااللہ مدنی
1۔مسئلہ وراثت اور اس کا حل
2۔شرعی طور پرحق مہر کی کوئی  مقدار متعین ہے یا نہیں؟
1۔سوال۔ایک عورت کا انتقال ہوجاتا ہے جو اپنے پیچھے حسب ذیل ورثاء چھوڑ جاتی ہے۔ان میں جائیداد کس طرح تقسیم ہوگی؟باپ۔ماں ۔بیٹا۔بیٹی۔خاوند جواب دے کر عنداللہ ماجور ہوں۔
الجواب بعون الوھاب
صورت مرقومہ میں والدین میں سے ہر ایک کے لئے چھٹا حصہ ہے۔
قرآن مجید میں ہے:یعنی"میت کے ماں باپ میں سے ہر ایک کے لئے اس کے ترکہ میں سے  چھٹا حصہ ہے بشرط یہ کہ میت کی اولاد ہو۔"
نیز بیٹے اور بیٹی کے درمیان جائداد(عربی)کے اصول کے تحت تقسیم ہوگی۔یعنی لڑکے کو لڑکی کی نسبت دوگنا حصہ ملے گا۔
اور صورت مسئولہ میں خاوند کے لئے چوتھا حصہ ہے۔کیونکہ میت  کی اولاد موجود ہے۔قرآن مجید میں ہے:یعنی اگر عورتوں کی اولاد موجود ہے تو خاوندوں کے لئے ان کے ترکہ میں سے چوتھا حصہ ہے۔تقسیم ہذا وصیت کے نفاذ یاقرض کی  ادائیگی کے بعد ہوگی۔باپ۔2۔2۔ماں۔6۔2۔بیٹا ۔5۔10۔بیٹی۔5۔5۔خاوند 9۔3۔(حافظ ثناء اللہ مدنی)
  • اپریل
1985
ثنااللہ مدنی
شرک فی الصفات؟نبوت کسبی شی ہے یا وھبی؟
کفر کی قسمیں ؟وحی کا مفہوم ؟اسلام میں مرتد کی سزا؟
محترمہ روبینہ گل لکھتی ہیں ۔
"مجھے مندرجہ ذیل سوالات کے جواب درکار ہیں : 
1۔شرک فی الصفات کیا ہے۔؟
2۔کیا کوئی شخص اپنی کوشش سے نبی بن سکتا ہے۔یا یہ وہبی چیز ہے؟
3۔کفر کی کتنی قسمیں ہیں ؟
4۔وحی کا مفہوم کیا ہے اور کیا وحی کسی غیر نبی کی طرف بھی آسکتی ہے؟
5۔اسلام میں مرتد کی سزا کیا ہے؟
امید ہے آپ تمام سوالوں کے جوابات مفصل تحریر فرماکر شکریہ کا موقع دیں گے۔اگر اکابرین امت اور جدید محقیقن کی کتب کے بھی کچھ حوالے مل جا ئیں تو درج فرمادیں ۔نوازش ہوگی!
  • نومبر
1989
ثنااللہ مدنی
میں نے جمعہ کی پہلی اذان کے بارے میں ایک سوال کا جواب دیتے ہوئے بتایا تھا کہ یہ اذان خلیفہ راشد حضرت عثمان رضی اللہ تعالیٰ عنہ کے زمانے میں شروع ہوئی تھی۔پھر اُس کے جواز پر اجماع ہوگیا۔ میرا یہ جواب دیگر سوالوں کے جواب کے ساتھ ہفت روزہ "الاعتصام" لاہور کی اشاعت 6اکتوبر 1989ء میں شائع ہوا تھا۔جس پر"الاعتصام" کے اسی شمارے میں حافظ صلاح الدین یوسف صاحب نے تعاقب کرتے ہوئے فرمایا کہ یہ مطلقاً جواز محل نظر ہے۔
  • جون
2005
ثنااللہ مدنی
زير بحث مسئلہ يہ ہے كہ كيا عورت كا مردوں اور عورتوں كو اكٹھے امامت كروانا درست ہے؟ كيا عورت صرف عورتوں كو امامت كروا سكتى ہے يا مردوں كو بهى اس كا امامت كروانا ثابت ہے؟
الجواب بعون الوہاب: عورت كا مردوں اور عورتو ں كو اكٹھے امامت كروانا ثابت نہيں ہے اور نہ ہى اكيلے مردوں كو امامت كروانا ثابت ہے۔
  • اگست
2000
ثنااللہ مدنی
غسل کے بغیر نماز پڑھنا ،صفائی کا اہتمام نہ کرنا،شادی سے قبل عورت کو دیکھنا
سوال نمبر1۔کسی پرغسل واجب ہو اور اس نے غسل نہ کیاہو یا غسل نہ کرسکے تو کیا ایسے اُس کی نماز ہوجائے گی۔۔۔نیز غسل  واجب  ہونے کی صورت میں قرآن کی تلاوت کرسکتا ہے؟
جواب:۔بلا غسل نماز نہیں ہوگی،ہاں البتہ جنگل میں اگرپانی میسر نہ آئے تو تیمم کرکے نماز پڑھی جاسکتی ہے۔بلاغسل قرآن کی تلاوت سے اجتناب ضروری ہے۔
سوال نمبر۔2۔شادی سے قبل اپنے ہونے والی بیوی کو دیکھنا  درست ہے یا نہیں۔شادی کرنے کے لیے لڑکی کا چہرہ دیکھ کر فیصلہ کرنادرست ہے؟
جواب۔جس  عورت سے آدمی شادی کرنا چاہتا ہے۔اس کو دیکھنے کا جواز ہے۔سنن ابی داود میں حدیث ہے کہ رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  نے فرمایا:
"إِذَا خَطَبَ أَحَدُكُمْ الْمَرْأَةَ فَإِنْ اسْتَطَاعَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى مَا يَدْعُوهُ إِلَى نِكَاحِهَا فَلْيَفْعَلْ" 
"جب ایک  تمہارا کسی عورت کو نکاح کاپیغام دے تو اُسے چاہیے کہ اگر ممکن ہوتو اس عورت کو ایک نظردیکھ لے"۔۔۔
اور  فیصلہ کی غرض سے بھی عورت کو دیکھا جاسکتاہے۔طحاوی میں روایت ہے کہ ایک آدمی نے انصار کی عورت سے نکاح کرنا چاہاتوآ پ نے فرمایا:"تو اس کو دیکھ لے،انصار کی آنکھوں میں کچھ خلل ہوتاہے۔"

  • جنوری
2006
ثنااللہ مدنی
یہ طلاق دوسری ہے یا تیسری؟
سوال:25 سال قبل میں ملک سے باہر تھا اور میری بیوی میرے والدین کے پاس تھی۔ اس دوران میرے والد نے مجھے لکھا کہ اپنی بیوی کو طلاق دے دو۔ چنانچہ میں نے اپنے والد کی اطاعت کرتے ہوئے طلاق نامہ لکھ کر والد کو بھیج دیا مگر میرے والد نے وہ طلاق نامہ میری بیوی کو نہیں دیا اور نہ اسے بتایا۔ ایک سال بعد میں واپس آگیا اور بیوی کے ساتھ ہنسی خوشی رہنے لگا۔ کچھ عرصہ بعد میرے والد اللہ کو پیارے ہوگئے، اس دوران میرا بیوی سے کوئی جھگڑا ہوا تو میں نے پھر بیوی کو طلاق دے دی۔ بعد ازاں پھر صلح صفائی ہوگئی۔ آج سے چند روز پہلے پھر ہمارا کسی بات پر تنازعہ ہوا تو جذبات میں آکرمیں نے پھر طلاق دے دی۔ اب دریافت طلب امر یہ ہے کہ کیا اب میں اپنی بیوی سے رجوع کرسکتا ہوں یا نہیں؟ اور پہلی طلاق جس کا اب تک بیوی کو علم نہیں ہے، شمار میں آئے گی یا نہیں؟
  • مارچ
2006
ثنااللہ مدنی
سونے کا نصاب، صرف خالص مقدار پر
سوال: سونے کا نصاب 5ئ7 تولے سونے (24قیراط) پر ڈھائی فیصدزکوٰة ہے اور یہ یقینا خالص سونے پر ہے۔ہمارے پاس خالص سونے (24قیراط) کے زیورات ہیں اور 22 قیراط، 22قیراط اور 18قیراط کے بھی ہیں۔ کیا اس میں سے خالص سونے پر زکوٰة ہوگی یا سارے وزن پر۔ 22قیراط میں 24؍2خالص ہوگا، 20میں24؍4اور 18 میں 24؍6خالص سونا ہوگا۔ اس طرح کل سونے کی مقدار کم ہوگی۔ کیا ہم اس خالص مقدار پر زکوٰة دیں گے یا سارے زیور پر؟
جواب: زکوٰة صرف خالص سونے پر ہے، ملاوٹ کو نصاب سے خارج کرنا ہوگا۔
  • اپریل
2006
ثنااللہ مدنی
کیا سجدئہ عبادت اور سجدئہ تعظیمی کے حکم میں کوئی فرق ہے؟
مندرجہ ذیل مسائل میں قرآن و حدیث اور فہم سلف کے مطابق آپکی رہنمائی مطلوب ہے :
(1) سجدہ لغیراﷲکو ہمارے ہاں بالاتفاق حرام سمجھا جاتا ہے لیکن بعض لوگ 'سجدۂ تعظیمی' اور 'سجدۂ عبادت' میں فرق کرتے ہیں ۔ اوّل الذکر کو حرام اور ثانی الذکر کو شرک وکفر اور مُخرج عن الملة قرار دیتے ہیں ۔ کیا ان کا یہ موقف کتاب و سنت اور فہم سلف کے مطابق ہے؟ نیز کیااس میں فاعل کی نیت اور اعتقاد کا کوئی دخل ہے یا نہیں ؟
  • مئی
2006
ثنااللہ مدنی
غیر مسلم مزنیہ سے نکاح کا حکم
سوال:امریکہ میں ایک صاحب نے کسی غیر مسلم لڑکی سے جنسی تعلقات قائم کئے، جس کے نتیجے میں وہ حاملہ ہوگئی اور ایک بچہ کو جنم دیا۔کیا وہ اس لڑکی سے شادی کرسکتا ہے تاکہ اس بچے کا والد بن سکے؟ اسے بتلایا گیا ہے کہ تم اس لڑکی اور بچے کی کوئی مدد نہیں کرسکتے اور یہ کہ وہ بچہ تمہارا شمار نہیں ہوگا اورتم بچے سے نہیں مل سکتے۔ براہِ کرام فتویٰ عنایت فرمائیں ، جزاکم اللہ (حافظ عبدالعظیم اسد (دارالسلام، لاہور)
  • جون
2006
ثنااللہ مدنی
اُمت ِمحمد یہؐ میں شرک پر نبویؐ پیشین گوئی؟
سوال: ہمارے علاقے میں ایک تنظیم کی طرف سے ایک حدیث کی وال چاکنگ کروائی گئی ہے، جس کا مفہوم یہ ہے کہ مجھے اپنی اُمت کے شرک میں مبتلا ہونے کا ڈر نہیں۔ جب کہ ایک دوسرے حدیث میں ہے کہ اس وقت تک قیامت قائم نہ ہوگی جب تک عورتیں ذوالخلصة نامی بت کے گرد طواف نہ کرنے لگیں۔ کیا یہ دونوں احادیث صحیح ہیں؟اگر صحیح ہیں تو ان میں تطبیق کی کیا صورت ہے ؟ (آپ کا شاگرد :عبدالستار ، گوجرانوالہ)
  • جولائی
2006
ثنااللہ مدنی
نماز میں سر ڈھانکنا ؟
سوال:رسول کریم صلی اللہ علیہ وسلم کاسر ڈھانکنے کے سلسلہ میں کیامعمول تھا؟کیا آپؐ ہمیشہ ننگے سر نماز پڑھتے تھے یا سر ڈھانک کر؟ان ہر دو اعمال میں سے کون سا عمل سنت ِنبویؐ کے زیادہ قریب ہے یااجر و ثواب کے لحاظ سے کون سا عمل دوسرے سے بڑھ کر ہے؟ (ماسٹر لال خان )
  • اگست
2006
ثنااللہ مدنی
جادو کے ذریعے مسلمان کی شکل تبدیل کرنا؟
سوال: کیا جادو کے ذریعہ کسی کو گدھا بنایا جاسکتا ہے یا نہیں؟ اور کیا جادوگر کسی مؤمن آدمی کو ذلیل و خوار کرسکتا ہے یا نہیں؟
جواب: بعض جادوگر اس بات کے دعویدار ہیں کہ وہ انسانوں کی صورت کو حیوانوں کی شکلوں میں تبدیل کرنے پر قادر ہیں جبکہ حقیقت ِحال اس کے برعکس ہے۔ یوں بھی اہل علم نے ایسے شخص کو کافر قرار دیا ہے، تفصیل کے لئے ملاحظہ ہو تفسیر قرطبی :2؍45مؤمن کو جادو کے ذریعہ کوئی جادوگر ذلیل و خوار نہیں کرسکتا، مگر اس کی کوتاہی کی وجہ سے بعض دفعہ ایسی صورت پیدا ہوسکتی ہے۔
  • دسمبر
2006
ثنااللہ مدنی
حیض کے خاتمے پر، غسل سے قبل مباشرت کرنا؟
سوال: سورة البقرہ کی آیت 222 یہ ہے :{وَلَا تَقْرَ‌بُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطْهُرْ‌نَ}یعنی حیض سے پاک ہوجانے کے بعد وطی کی اجازت دی گئی ہے۔ اس آیت کی رو سے کیا غسل کے بغیر مباشرت حرام ہے، جیسا کہ اکثر اسلاف اسی کے قائل ہیں یا پاک ہونے کا مطلب محض خونِ حیض کا بند ہوجانا ہے، اگرچہ عورت نے غسل نہ بھی کیا ہو؟ (حافظ عبداللہ سلفی، ملتان روڈ، لاہور)
  • ستمبر
2006
ثنااللہ مدنی
مزنیہ عورت کی بیٹی سے نکاح کی شرعی حیثیت
سوال:ایک منکوحہ اوراولاد والی عورت کے ساتھ کسی دوسرے شخص کے مراسم اس حد تک ہوجائیں کہ اسلامی حدود بھی پار ہوجائیں ۔ اب کافی سال گزرنے کے بعد وہ شخص اس عورت کی بیٹی سے نکاح کرناچاہتا ہے ،کیا قرآن وسنت کی روشنی میں اجازت ہے؟
  • جنوری
1986
ثنااللہ مدنی
جناب حافظ صاحب! السلام علیکم ورحمة اللہ و برکاتہ!ہمارے ہاں ایک مولوی صاحب ہیں۔ انہوں نے اپنے مقتدیوں کو سِّری نمازوں میں یعنی ظہر، عصر کی پہلی دو رکعتوں میں سورہ فاتحہ کے علاوہ قراءت سے منع کررکھا ہے اور وہ دلیل میں سنن النسائی کی روایت پیش کرتے ہیں۔ جو ان کے الفاظ میں درج ہے:''باب ترک القرآءة خلف الامام فیما لم یجھر''''جس (نماز) میں جہر نہیں کیا گیا، اس میں امام کے پیچھے قرأت چھوڑ دینا۔''
  • جولائی
1988
ثنااللہ مدنی
کیا معتکف مسجد سے باہر نکل کر غسل ٹھنڈک کر سکتا ہے؟

فریضہ حج اور عدتِ وفات جمع ہو جانے کی صورت میں کسے مقدم کیا جائے گا؟

تقسیمِ وراثت کا ایک مسئلہ اور اس کا حل
  • اکتوبر
1992
ثنااللہ مدنی
(الف)قبرستان میں جاکر دعا مانگنا؟

(ب)عورت کےلئے گھر میں اعتکاف کا حکم؟

(ج)تراویح کے دوران تسبیحات کے لئے وقفے کا حکم؟
  • اکتوبر
1989
ثنااللہ مدنی
اسلام کےزریں عہد اول سے لے کر آج تک ہر دور اور ہر زمانہ میں نسل مسلمانوں کا متفقہ طور پر اجماعی عقیدہ چلا آیا ہے کہ کتاب الٰہی ہر قسم کے حوادثات و تغیرات اور تبدیلیوں کے شائبوں سے محفوظ ومامون ہے ۔

رُوئے زمین پر صرف شیعہ ایک ایسی مبہوت قوم ہے جس کے زعم باطل کے مطابق قرآن کریم اپنی اصلی شکل وصورت میں ہمارے درمیان موجود نہیں بلکہ اس کا کثیر حصہ زمانہ کے دست برد ہو چکا ہے۔
  • فروری
2000
ثنااللہ مدنی
سسرالی محرم عورت سے زنا پر کیا بیوی سے نکاح ٹوٹ جائے گا؟
حلالہ کی شرعی حیثیت
غیر شرعی عدالتوں کے  فیصلوں کی حیثیت
شادی شدہ عورت کا خاوند کے گھر کے باہر قیام
سوال:ایک آدمی نے اپنی حقیقی بہو کے ساتھ زبردستی زنا کیا اور اس کے بعداقرار جرم بھی کرلیا؟ سوال  یہ ہے کہ کیا وہ عورت اپنے خاوند کی ابھی تک بیوی ہے یا کہ نہیں،اگر نہیں تو کیوں؟(محمد اختر،ریاض)
جواب:مسئلہ ہذا میں اہل علم کا سخت اختلاف ہے۔لیکن راجح بات یہ ہے کہ زنا کے ذریعے حرمت ثابت نہیں ہوتی ہے۔سنن ابن ماجہ میں ابن عمر رضی اللہ تعالیٰ عنہ  کی حدیث میں ہے "لايحرم الحرام الحلال" یعنی حرام کے ارتکاب سے حلال شے حرام نہیں ہوتی۔اس کی سند کے بارے میں حافظ ابن حجر  فرماتے ہیں۔"واسناده اصح من الاول"(فتح الباری 156/9) کہ پہلی سند سے اس کی سند زیادہ صحیح ہے۔
  • مئی
1999
ثنااللہ مدنی
(1)مسلمانوں کی قبروں کی بے حرمتی؟
(2)جمعہ قائم کرنے کا وقت؟ (3)صلاۃالتسبیح پڑھنا؟
(4)عورت سے مصافحہ کرنا؟ (5)غیر مسلم عدالتوں کے فیصلے؟
(6)مغرب کی سنتوں کےکے بعد اوابین کی رکعتیں؟
سول۔ مسلمانوں کی قبروں کی بے حرمتی گناہ ہے یا نہیں؟
جواب۔بلاشبہ شریعت اسلامیہ میں تکریم مسلم کی بڑی اہمیت حاصل ہے خواہ وہ زندہ ہو یا مردہ عمرو بن حزم رحمۃ اللہ علیہ کہتے ہیں کہ "رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے مجھے ایک مرتبہ قبر پر ٹیک لگائے ہوئے دیکھا تو فرمایا:"اس قبر والے کو ایذانہ دو"اور دوسری روایت میں ہے۔"میت کی ہڈی توڑنا زندہ کی ہڈی توڑنے کی طرح ہے"(مشکوۃ باب البکاۃ علی المیت)
  • جنوری
1990
ثنااللہ مدنی
اور
منکرین حدیث

(عورت کی سربراہی کے بارے میں وارد حدیث رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم پر مغالطات کاازالہ!)
  • اکتوبر
1994
ثنااللہ مدنی
تاریخ سازشخصیت
حضرت حافظ مقبول احمد تقسیم ہند سے قریباً نو سال قبل متحدہ ہندوستان میں کھیم کرضلع لاہور سے شمال مغرب میں واقع گاؤں"کلس" میں زمیندار راجپوت گھرانہ میں تولد ہوئے۔آپ کا سلسلہ نسب یوں ہے:مقبول احمد بن میاں رحیم بخش بن اسماعیل خاں بن بہاول خاں بن بلند خاں بن وسن خاں۔۔۔یہ نسب نامہ کلس کی اولاد سے حکیم خان تک منتہی ہے۔اور کلس کا اصل جنڈیالہ کلساں ضلع شیخو پورہ سے تھا،حافظ صاحب نے بیوہ کےعلاوہ دو بچے چھوڑے ہیں،جو شارجہ میں مقیم ہیں۔بڑا عبدالمنان مدنی اس کی عمر قریباً چوبیس سال ہے چھوٹا عبدالحنان مکی  ہے۔اس کی عمر اندازاً بائیس سال ہوگی عبدالحنان چونکہ مدینہ رسول صلی اللہ علیہ وسلم  میں پید اہوا۔اس لئے اسے مدنی کہاجاتا ہے۔اورعبدالحنان مکہ مکرمہ میں پیدا ہوا چنانچہ اسی مناسب سے اسےمکی کہاجاتا ہے۔دینی ضروری معلومات کے ساتھ ثانوی تعلیم انہوں نے شارجہ سے حاصل کی۔والد کی بیماری کی وجہ سے شارجہ میں سرکاری ملازمت کرنے لگے ہیں۔
  • دسمبر
1998
ثنااللہ مدنی
٭ نماز کےحوالے سےچنداہم سوالات 
٭ مسجد کی دان کاکرایہ لیا جائے یا نہیں ؟ 
٭ حجام کی کمائی ، حلال ہےیا حرام ؟ 
٭ خائن اورفریب کارکوامام بنانا جائز نہیں !! 
٭ حالتِ حمل میں بیک وقت تین طلاق کاحکم ؟ 
٭ کیافرماتےہیں علماء کرام قرآن وسنت کی روشنی میں ان مسائل کی باتب:
(1) اگرنماز عشاء کےساتھ ہی وتر پڑھ لیے جائیں توآخررات نفل پڑھنے کاکیا طریق کارہے؟ کیا ایک رکعت پڑھ کرسجدہ کرے یا نوافل ادا  کرے؟
(2) ایک اذان کاجواب دینے کی صورت میں دوسری طرف سےاذانیں ہورہی ہوں ، کیا ان کا بھی جواب دینا چاہیے یا ایک ہی اذان کاجواب کافی ہے؟ 
(3) کیا ( إن الينا إيابهم ثم إن علينا حسابهم ) کےجواب میں ’’ اللهم حاسبنى  حسابا يسيرا ،، کا ثبوت ہے؟ اوراگر ہے تو صرف امام جواب دے یامقتدی بھی جواب دیں ؟ 
(4) نمازی کےآگے سترہ نہ ہونے کی صورت میں چارپانچ صفیں چھوڑکرگزرناجائز ہے؟ آیا ا س کی دلیل میں کوئی حدیث ہے؟
  • مئی
1990
ثنااللہ مدنی
(((محترم شیخ الحدیث حافظ ثناء اللہ مدنی صاحب!السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ! شرح متین می روشنی میں درج ذیل مسئلے کا حل عطا فرمائیں اور عنداللہ ماجور ہوں۔بنیوا توجروا۔(السائل۔محمد مزمل)
مسئلہ:
ایک شخص عبیداللہ دو سال قبل فوت ہوا  پسماندگان میں  1 بیوہ 1 بیٹی اور دو بہنیں تھیں۔لیکن جائداد تقسیم نہ ہوسکی بیو ہ کے پاس ہی ساری جائیداد رہی۔اب بیوہ وفات پاچکی ہے۔
اس طرح مرحوم کی ایک بیٹی زندہ ہے( اور دہی دو بہنیں بھی) جب کہ مرحومہ بیوہ کی ایک بہن اور چھ بھائی زندہ ہیں۔مسئلہ مذکورہ میں جائیداد کس  طرح تقسیم ہوگی؟
مسئلہ نمبر 8۔تصیح مسئلہ :16
  • اپریل
1992
ثنااللہ مدنی
محترم شیخ الحدیث حضرت مولانا حافظ ثناءاللہ صاحب۔
السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!
خیر وعافیت کے بعد درج ذیل سوالوں کے جواب مطلوب ہیں۔
1۔ازواج مطہرات ام المومنین  رضوان اللہ عنھما اجمعین  میں سے کسی کی کسی امتی کوبطور دینی اصلاح خواب میں زیارت ہوسکتی ہے یا نہیں؟جیسا کہ حافظ عبدالمنان وزیرآبادی کے متعلق واعظین لوگ بیان کرتے ہیں کہ انہیں حضرت عائشہ  رضی اللہ تعالیٰ عنہا  کی زیارت  ہوئی تھی ۔بریلوی حضرات اعتراض کرتے ہیں کہ یہ چیز ازواج مطہرات  رضوان اللہ عنھما اجمعین  کے تقدس اور بزرگی کے خلاف ہے۔آپ واضح فرمائیں کہ حافظ صاحب مرحوم کے متعلق یہ واقعہ صحیح ہے یا نہیں؟یا عقلاً ونقلاً اس طرح کا واقعہ پیش آسکتا ہے یا نہیں۔؟